Danas u manjem bh entitetu započeli sa radom ugostiteljski objekti – uz brojne preventivne mjere

312

S obzirom na to da su od danas u Srpskoj sa radom krenuli i restorani, kafići, roštiljnice, Institut za javno zdravstvo RS izdao je preporuke koje se odnose na sprovođenje mjera prilikom pružanja usluga u ugostiteljskim objektima.

Organizacija rada ugostiteljskih objekata u zatvorenom prostoru i na otvorenom (bašte)

Poslodavci treba da poštuju ​​dobre higijenske prakse i već utvrđene standarde koji se primjenjuju na njihovo područje rada (higijena ruku i respiratorna higijena, dosljedno nošenje zaštitne maske i održavanje udaljenosti od najmanje 1,5 do dva metra, te izbjegavanje nepotrebnog bliskog kontakta s ljudima). Neophodno je da vode evidenciju o poštovanju preporuka i o zdravstvenom stanju zaposlenih na licu mjesta za svaki radni dan.

Ulazni i radni prostor

Zahtjevi za reorganizaciju prostora:

– Na ulazu u objekat neophodno je postaviti jasne i vidljive poruke u vezi sa ličnom zaštitnom opremom i načinom postupanja u objektu i poštovanju rastojanja fizičke distance.

– Za sve zaposlenike i posjetioce neophodno je postaviti informacije o načinu provođenja lične higijene i osigurati pristup toploj vodi, sapunu i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku, na više mjesta u prostoru.

– Na ulazu, na  pultovima za plaćanje usluga, u radnom prostoru, u predulazu ili na izlazu iz toaleta nužno je na raspolaganje staviti dozatore sa dezinfekcionim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70 %).

– Sjedeća mjesta u prostoru objekta rasporediti tako da je omogućena fizička udaljenost od 1,5 do dva metra između osoba koje sjede za različitim stolovima.

– Za jednim stolom dozvoljeno je da sjede najviše tri osobe (razmak ne manji od jednog metra).

– Zabranjeno je da se gosti zadržavaju za šankom.

– U objektu je poželjno izvršiti označavanje kretanja posjetioca objekta, tako da se izbjegne ukrštanje njihovog kretanja.

– Piće i hranu treba platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta za izdavanje/preuzimanja narudžbe: jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno. Ukoliko to nije moguće organizovati, zaposleni moraju obavezno između naplate i izdavanja narudžbe oprati ili dezinfikovati ruke i dezinfikovati pult na kome se vrši istovremeno naplata i izdavanje narudžbe.

– Konobar može naplatiti račun i dok gost sjedi za stolom.

/Srpskainfo.com

/E.B.